תחקיר של מגזין הטכנולוגיה הפופולרי Techradar מגלה מדוע Epson מתעקשת לתבוע את שאר יצרני המקרנים בעולם

תחקיר של מגזין הטכנולוגיה הפופולרי Techradar מגלה מדוע Epson מתעקשת לתבוע את שאר יצרני המקרנים בעולם
קרדיט: EPSON

״זה בדיוק כמו לרכוש מכונית מרוץ בגלל נפח המנוע והביצועים מ-1 ל-100 ולגלות בנסיעה הראשונה שהאוטו בקושי זז על הכביש״, אומרים במגזין. ״בהירות״, אומרים תחקירני Techradar, ״היא מושג מפתח כשהולכים לרכוש מקרן. העובדה שיש יצרני מקרנים שמצמידים למקרנים שלהם באופן שרירותי וללא כל אסמכתא נתונים ככל העולה בדעתם, משבשת את כללי המשחק ומטעה את הציבור״

מה המשותף לרשימה לא קצרה של יצרני מקרנים, בינהם Dangbei, XGIMI, VAVA ו-Anker? כולן ועוד אחרות קיבלו באחרונה כתבי תביעה, כשהשולחת היא לא אחרת מחברת המקרנים היפנית הגדולה בעולם – Epson – הידועה במקרני ה-4K שלה. תחקיר של מגזין הטכנולוגיה Techradar, שעוקב אחר הפרשיה מגלה כעת כי במרבית התביעות, העניינים נסגרו בשקט מחוץ לכותלי בית המשפט, כשהנתבעות התחייבו לציין ולתקן בכל מקום אפשרי את המידע הנוגע לבהירות (Brightness) של המקרנים מתוצרתן.

מדוע מדובר בנושא כה כאוב ושנוי במחלוקת שואלים החוקרים ומדוע בית משפט נדרש להתערב?
מתברר שחברות המוכרות היטב לצרכני מקרני הקולנוע הביתי, דוגמת Epson, סוני ו-JVC, פועלות תחת סטנדרט בינלאומי מוכר – ה-ISO 21118, שמודד את רמת הבהירות של המוצרים שלהן. התוצאה נרשמת ב״לומנס״. כך לדוגמה, מקרן ה-Epson LS12000 מקבל 2700 לומנס במדד הזה, נתון שאומר לרוכשי מקרני קולנוע ביתי ביתי מסוג 4K שמדובר בקנייה מאוד בטוחה והולמת. אבל, לא כל יצרני המקרנים משתמשים בתו התקן המחמיר הזה, אומרים החוקרים ומציינים כי מרביתם משתמשים במונחים דוגמת ״LUX״, או ״led Lumens״, או פשוט מציינים את ה״Brightness״. חלקם אף מספקים נתוני בהירות לומנס בלי בכלל לבצע בדיקות איכות מקובלות ומהימנות, כך שקל למצוא לעתים באמזון, לדוגמה, מקרן סיני שנמכר בפחות ממאה דולר עם ״9500 לומנס״…

במקרה של אחת הנתבעות, חברת Formovie, התגלה כי מקרנים מתוצרתה שווקו כבעלי בהירות של 2800 לומנס, נתונים ששונו במהירות על ידי הנתבעת לאחר ההסדר בבית המשפט. ״זה בדיוק כמו לרכוש מכונית מרוץ בגלל נפח המנוע והביצועים מ-1 ל-100 ולגלות בנסיעה הראשונה שהאוטו בקושי זז על הכביש״, אומרים במגזין.

לדברי קובי כהן, מנהל תחום ההקרנה בחברת Epson ישראל, ״כאשר מותגי מקרנים מוכרים וידועים משתמשים באותם סטנדרטים מהיימנים ובדוקים, הם בעצם מספקים הגנה לצרכנים ומייצרים אמון ביצרנים. העובדה שבחלק ממקרי התביעה היצרנים התחייבו לעשות שימוש מעתה בתווי תקן דוגמת ה-ISO 21118, תספק לקונים מידע אמין ומדוייק״.

״בהירות״, אומרים תחקירני Techradar, ״היא מושג מפתח ככל שמדובר במקרנים. זהו אולי הנתון החשוב ביותר שצרכן צריך לבדוק כשהוא הולך להשוות מקרנים לבית או לעסק שלו. העובדה שיש יצרני מקרנים שמצמידים באופן שרירותי וללא כל אסמכתא מספרים ככל העולה בדעתם למקרנים שלהם, משבשת את כללי המשחק ומטעה את ציבור הצרכנים. עם כל העבודה המשפטית ש-Epson מבצעת ברור שהצרכנים חייבים להיות מודעים ולשים לב היטב לאותיות הקטנות כשהם הולכים לקנות מקרן ב׳מערב הפרוע׳ של עולם המקרנים״.

קרדיט: EPSON
קרדיט: EPSON
מאמרים נוספים
ט"ו באב בהתאמה אישית
לא קונים סתם מתנה- כך תדעו מה באמת ירגש את...
על כוחן של מילים בתהליך של שינוי בריאותי וירידה במשקל כך תשנו את השפה - תרגול מעשי
כולנו כבר שמענו מה כדאי לאכול, מתי להתאמן ואיך לישון...
רשת H&O עושים בית ספר: 7 חולצות בית ספר איכותיות 100% כותנה ב 50 ₪ בלבד כולל הדפסת סמל בית ספר מתנה
רשת H&O  משיקה לרגל החזרה לבית הספר מבצע חסר תקדים:...
קופידון על הדופק: שעון BABY-G שכולו לב לטו באב
מותג השעונים BABY-G מבית הענקית היפניתCASIO , הידוע בשעוניו העמידים,...
חוזרים ללימודים עם סקופ: קולקציית תיקים צבעונית ואופנתית לחזרה ללימודים ולגנים
לקראת שנת הלימודים החדשה, רשת ההנעלה סקופ (SCOOP) משיקה קולקציית...
מרגיע את החניכיים, מצנן את היום
נשכן הקיץ של NUBY הופך את תקופת בקיעת השיניים לנסבלת...
מחנה SpecTechמסלול ישיר מהפריפריה ליחידות הטכנולוגיות המובחרות בצה"ל
השבוע, יפתח מחזור חדש למחנה הטכנולוגי- חברתי המתקיים זו השנה...
חדש מ- SHOCK-G: עיצוב שקוף, נוכחות מבריקה
מותג השעונים האייקוני G-SHOCK של ענקית הטכנולוגיה היפנית CASIO מציג...
פיתוח אב טיפוס: הדרך שלך להצלחה מהירה
מהו פיתוח אב טיפוס? פיתוח אב טיפוס הוא שלב חשוב בתהליך...
האצת החץ יוצאת לדרך: משרד הביטחון חתם על הזמנה בהיקף גדול להאצה משמעותית נוספת בייצור הסדרתי של מיירטי ה'חץ' בתעשייה האווירית.
מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, חתם על ההזמנה...
דילוג לתוכן