תערוכה חדשה לכל המשפחה של מוזיאון פתח תקוה לאמנות וגן החי בפתח תקוה – 30.6-12.11.2022

תערוכה חדשה לכל המשפחה של מוזיאון פתח תקוה לאמנות וגן החי בפתח תקוה – 30.6-12.11.2022
קרדיט דוברות עיריית פ"ת

תערוכה ייחודית שתפתח שבוע הבא, כחלק משיתוף פעולה ייחודי וראשון מסוגו בין מוזיאון פתח תקוה לאמנות וגן החי בעיר, מאפשרת הצצה נדירה אל שדה מחקר המשמש השראה לעשרה אומנים המציגים עשרה פרויקטים הבוחנים את ההגדרות המשתנות של האדם והטבע.

אחד ממרחבי המחקר שהיוו השראה לאומנים הוא מוזאון הפוחלצים הייחודי הפותח שעריו ומהווה חלק ממרחב התערוכה. התערוכה המיועדת לכל המשפחה תתקיים במוזיאון פתח תקוה לאמנות ובגן החי השוכנים בפארק יד לבנים בעיר, ולראשונה תתאפשר רכישת כרטיס משולב לשני המתחמים.

במוזיאון הפוחלצים שבגן החי מגוון עשיר מאוד של מוצגים, ביניהם בעלי חיים ממקומות שונים בעולם, אוסף פרפרים ודגמי שלדים. המוזיאון אף אוחז באחד הפוחלצים הנדירים בישראל – אריה בוגר.

כאמור, ב-30.6 תפתח התערוכה תחת השם "אם עץ נופל ביער" העוסקת ביחסי אדם-טבע ומציגה עשרה פרויקטים חדשים הבוחנים את ההגדרות המשתנות של אדם וטבע, של אנושי ולא אנושי, את המשבר האקלימי והאקולוגי ואת האפשרויות לקיום הדדי.  גן החי ומוזאון הפוחלצים שבתוכו, שימשו שדה מחקר ומקור השראה לאמני הפרויקט, כאשר בתערוכה הם הפכו לראשונה למרחב תצוגה אמנותי.

האמנים המשתתפים הם: עומר אבן-פז, ניב גפני, אביב גרינברג, מיכל סופיה טוביאס, דנה יואלי, איילת השחר כהן, שי עיד אלוני, עינת עריף-גלנטי, מורן קליגר ואמיר תומשוב. אמנים אלה, שעוסקים ביצירתם ביחסי טבע-אדם, נפגשו עם אנשי חינוך וקיימוּת ועם מרצים וחוקרים מתחומי האקולוגיה והזואולוגיה, חקר הסביבה והתרבות, ונחשפו לגישות עכשוויות של שמגדירות רשתות של הדדיוּת ושבר בין האדם והסביבה. מפגשים אלה, לצד דיונים קבוצתיים שהתנהלו בחממה, הזינו פרויקטים אמנותיים חדשים, שיוצגו לראשונה בתערוכה זו המתפרשת ברחבי המוזאון, גן החי ומוזאון הפוחלצים.

התערוכה בשיתוף חממת פיס לאמנות.

ראש העיר רמי גרינברג: "שיתוף הפעולה בין המוזאון לבין גן החי וכן שיתוף הפעולה בינם לבין האמנים וחממת הפיס הוא מרתק ומרגש והוביל לתערוכה יוצאת דופן שפרצה את גבולות המרחב והחומר. אני מאמין שגם תושבי העיר והאורחים הרבים יבחינו כי מדובר בתערוכה שונה ומעניינת בכמה וכמה היבטים. לראשונה גם נאפשר רכישת כרטיס כניסה משולב לשני המתחמים על מנת שחווית הביקור תהיה מושלמת. אני מודה לכל מובילי הפרויקט ולכל מי שלקח חלק".

 

דולין מלניק, מנהלת המועצה לתרבות ולאמנות של מפעל הפיס: "מועצת הפיס לתרבות ולאמנות השיקה במהלך 2021 תכנית חממות פיס לאמנות ועיצוב. התכנית נולדה כמענה לאתגרי הקורונה ומתוך כוונה לאפשר לאמנים להמשיך וליצור במסגרת 'עוטפת' מבחינה מקצועית, תקציבית וחברתית, גם כאשר עולם התרבות נעצר וחדל מפעילות והמוזיאונים סגורים.

קרדיט דוברות עיריית פ"ת
קרדיט דוברות עיריית פ"ת
מאמרים נוספים
עולם ומלואו של אילוף כלבים וטיפול בהם
אילוף כלבים הוא עולם שלם של שיטות ודרכים שונות כדי...
בירה מלכה וחברת הכרם מציגות: מהדורת יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל מוקדשת השנה לנשים הגיבורות של מאורעות השבת של ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל על תוויות הבירה יתנוססו איוריו של אור יוגב
כבכל שנה, בירה מלכה מוציאה מהדורה מיוחדת ליום העצמאות בשיתוף...
המשמעות של הקמת חברה
חברה היא אחת הדרכים לנהל עסק עצמאי. לרוב אדם שפותח...
מרכיבי הפיצוי שניתן לקבל בעזרת עורך דין מומחה לתאונות קשות
כל תאונה מטלטלת את המציאות, ובפרט זה המצב כשמדובר על...
המירוץ המסורתי "רצים לזכרם" יתקיים בערב יום הזיכרון ברחבי הארץ, ובקרב קהילות יהודיות ברחבי העולם
בצל מלחמת חרבות ברזל, יתקיים בערב יום הזיכרון הקרוב המרוץ...
מחפשים עורך דין מקרקעין? אתם פועלים נכון
תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב הכולל אינספור עסקאות, משא ומתן...
מגשר לענייני משפחה
מגשר לענייני משפחה
כאשר מדברים על הנושא של גישור מתכוונים למצב שבו יש...
מנכ"ל משרד ההגנה הגרמני, בנדיקט צימר הגיע לביקור עבודה בישראל כאורחו של מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר
המנכ"לים דנו בתמונת המצב האסטרטגית האזורית ובשיתוף הפעולה הביטחוני בין...
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
פריצת דרך בעולם המקרנים: א.ד.ר גלובל סאונד זוכת זכויות ההפצה הבלעדיות של JVC JAPAN
חברת 'א.ד.ר גלובל סאונד בע"מ' קיבלה את זכויות ההפצה, השיווק...
דילוג לתוכן