תשלובת ד"ר פישר מארחת בגלריה ZOA ע"ש דבורה פישר ז"ל את עמותת ילדים בסיכוי במסגרת תערוכת "יש לך שמש"

תשלובת ד"ר פישר מארחת בגלריה ZOA ע"ש דבורה פישר ז"ל את עמותת ילדים בסיכוי במסגרת תערוכת "יש לך שמש"
צילום: שוקה כהן

מיטב המאיירים בארץ מאירים את יומם של ילדי הפנימיות בישראל
התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום למשך חודשיים החל מה-5 בספטמבר

ב-19 בספטמבר 2023, תפתח בגלריה ZOA ע"ש דבורה פישר ז"ל בבית ציוני אמריקה, תערוכה חדשה בשם "יש לך שמש". התערוכה נוצרה תוך שיתוף פעולה בין העמותה שמדליקה את השמש לילדי הפנימיות בישראל ומאירה להם את הדרך, עמותת "ילדים בסיכוי" ותשלובת ד"ר פישר, שמזה שנים תומכת ומסייעת לילדי הפנימיות בישראל. אוצר התערוכה, דורון פולק.

לקראת התערוכה, קיבלו המאיירים המוכשרים ביותר בישראל משימה לצייר לילדי הפנימיות שמש. כך נולדה התערוכה שיצירותיה מאירות ומחממות את הלב וכל הכנסותיה יוקדשו למען ילדי הפנימיות בישראל.
מיטב המאיירים בישראל איירו בכישרון רב את השמש, כפי שהם היו רוצים להעניק לילדים שזקוקים לאור חום ואהבה, ובניהם: אביאל בסיל, אלון בראייר, כרמל בן עמי, דקל חברוני, יערה עשת, סרגיי איסקוב, עובדיה בנישו עוד.
תמיכתה ונדיבותה לאורך שנים של משפחת פישר, החלה בלב הרחב והנתינה של דבורה פישר ז"ל, שהקימה יחד עם בעלה, התעשיין ד״ר אלי פישר את מפעלי התרופות של ד”ר פישר המייצרים בין היתר את סדרת אולטרסול תכשירי הגנה מפני השמש. דבורה פישר ז"ל הקדישה לילות כימים למען ילדים ובוגרים שגדלו בפנימיות, וחינכה את בנותיה להמשיך את דרכה, הן כמשפחה מלווה לילד שהוצא מביתו וגדל בפנימייה, והן בקידום ותמיכה של תכנית האפוטרופסות של העמותה, שקרויה על שמה של דבורה פישר, הפועלת מתוך האמונה שלכל ילד מגיע לפחות מבוגר אחד שמאמין בו ודוחף אותו קדימה.

האיורים היפים והמקוריים שניתן לראות בתערוכה הייחודית, נותנים ביטוי מגוון לשמש שהעמותה מבקשת להאיר את הילדים, באמצעות מגוון תכניות שיקומיות, טיפוליות וחינוכיות, שמעניקות להם סיכוי לחיים טובים יותר. השמש, הינה סמל של תקווה ואופטימיות. לכל האיורים אלמנט אחד משותף – השמש המופיעה בלוגו העמותה, וכל אחד מהמאיירים הפך את האלמנט הגרפי לכלי בהעברת הסיפור. בחלון הראווה יוצא הדופן הזה, המאיירים לכדו במיומנות את מהות השמש באמצעות נקודות המבט הייחודיות.

עדנה גלבוצקי, מנכ"לית ילדים בסיכוי אמרה: "יש לך שמש היא לא רק תערוכה. זו חגיגה של הרוח הבלתי מעורערת של הילדים בהם תומכת העמותה. כל יצירת אמנות מספרת סיפור מכל הלב, המשקפת את החוסן, החלומות והשאיפות של הנשמות הצעירות שהעמותה וד"ר פישר מנסים להגן ולטפח. בתערוכה כובשת זו, תוכלו לחוות קלידוסקופ של איורים בנושאי שמש, החל מזריחות עזות ושקיעות זהובות ועד לתיאורים מחממי לב של ילדים מתחממים בזוהר החם של השמש. יצירות מופלאות אלו הן עדות לכוחה הטרנספורמטיבי של האמנות בעיצוב עתיד מזהיר יותר. הציבור מוזמן להנות משפע של אור בתערוכה, כדי שביחד נוכל ליצור עולם בו כל ילד מוצא את קרן השמש שלו".
הציבור הרחב מוזמן לתרום 750 ₪ לכל ציור, ולבחור האם לקבל לידיו את יצירת האומנות או לתרום אותה לאחד מחדרי הילדים שבפנימיות הרווחה שברחבי הארץ. כל מההכנסות יוקדשו להאיר את יומם של ילדי הפנימיות בישראל.

צילום: שוקה כהן
צילום: שוקה כהן
מאמרים נוספים
בירה מלכה וחברת הכרם מציגות: מהדורת יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל מוקדשת השנה לנשים הגיבורות של מאורעות השבת של ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל על תוויות הבירה יתנוססו איוריו של אור יוגב
כבכל שנה, בירה מלכה מוציאה מהדורה מיוחדת ליום העצמאות בשיתוף...
המירוץ המסורתי "רצים לזכרם" יתקיים בערב יום הזיכרון ברחבי הארץ, ובקרב קהילות יהודיות ברחבי העולם
בצל מלחמת חרבות ברזל, יתקיים בערב יום הזיכרון הקרוב המרוץ...
חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח
ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על...
"הנשכחות שאי אפשר לשכוח" מכון משואה - עצרת ממלכתית לפתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה
עצרת הזיכרון הממלכתית לשואה ולגבורה שתיערך באמפיתיאטרון של מכון משואה,...
איך לא לפספס תסמינים מדאיגים המעידים על פוסט טראומה?
כולנו חווים סטרס ולחץ במהלך חיי היום יום שלנו, אבל...
"דורות" תורמת לאחים לנשק ולעמותת החתול של בוגרי יחידת 669
יצרנית השום ומוצרי התיבול הקפואים המוכרת, "דורות", ממוקמת בקיבוץ שעל...
מנחת הטלויזיה והרדיו שרון גוטליב תערוך סדנא מרתקת: "חיה בצבע"
צבע משפיע עלינו פיזית ואנרגטית- הכל על התחדשות לקראת האביב...
קהילת הנובה מביעה תמיכה וזיכרון לנרצחים בפיגוע הטרור במוסקבה
בוקר טוב! חברי וחברות קהילת הנובה הקדישו את יום הקהילה השבועי...
עובדי מחוז צפון בכללית התנדבו בשלל פעילויות ביום המעשים הטובים שצויין ברחבי המחוז
גם השנה עובדי מחוז צפון בכללית יצאו להתנדב במסגרת יום...
לדרמן WINGMAN: עוזר אישי במחיר נגיש
מותג האולרים האמריקאי האייקוני לדרמן, המיובא ארצה על ידי קבוצת...
דילוג לתוכן