10 מזונות בריאים שכדאי לכלול בתפריט שלכם

0
1790

אכילה בריאה היא חלק חשוב וחיוני לאריכות ימים וכן הפחתת הסיכוי להיווצרותן של דלקות ומחלות שונות העשויות לפגוע באיכות חיינו. אנשים רבים רודפים אחר התפריט האולטימטיבי והתזונה הנכונה האמיתית, אולם בעולם שבו סוגים רבים של מזון הנם מעובדים וכן איננו יודעים מה באמת אנו שמים בצלחת, כדאי להיצמד לבסיס והוא המרכיבים השונים החשובים באותם מזונות שאנו מכניסים לפה.

להלן עשרה מזונות שכדאי לכם לכלול בתפריט שלכם:

  • גזר – רובנו מכירים את הגזר כירק המסייע לראייה או שמירת חדות הראייה יותר נכון, אולם ירק זה הנו מקור נפלא לויטמין A המסייע למערכת החיסונית ומקצר את משך זמן הריפוי ממחלות שונות.

  • עלים ירוקים – ירקות מעלים ירוקים כמו חסה, תרד, פטרוזיליה, כוסברה ושמיר למשל עשירים בויטמין A, כלורופיל וויטמינים ומינרלים נוספים המסייעים בין היתר לתפקוד המערכת החיסונית, ריפוי פצעים, הפחתת כאבים, ניקוי המעיים ועוד.

  • פירות הדר – בפירות הדר כמו תפוזים, אשכוליות ואפילו בתפוחי עץ יש המון ויטמין C. ויטמין זה ידוע כאחד הויטמינים החשובים ביותר למערכת החיסונית של האדם וגם נחשבת לאנטיאוקסידנט טבעי ועוצמתי המסייע לשמירה מפני התחמצנות של תאי הגוף וייצור כדוריות דם אדומות ועוד.

  • כורכום – כורכום הנו תבלין שחשוב שתכלול במספר מאכלים שונים שלכם, כיוון שבו ישנו מרכיב הנקרא גם כורכומין אשר משמש כאנטיאוסידנט (נוגד חמצון) חזק במיוחד ומסייע לשמירה על ניקיון הגוף והגנה מפני מחלות קשות שונות כמו סרטן למשל.

  • שום – מרכיב זה נמצא כמעט בכל תרופת סבתא וזאת מכיוון שהוא משמש כמעין אנטיביוטיקה טבעית המסייעת בפתרון בעיות רבות. השום מסייע בעיקר כנגד מחלות ויראליות וחיידקים כמו בשפעת, שיעור, ברונכיט ועוד.

  • בננה – פרי זה הנו נפלא כארוחת “בין לבין”. הבננה עשירה באשלגן וברזל אשר חיוניים לגופנו ומסייעת בשמירה על הריכוז ומעניקה תחושת שובע.

  • לימון – כוס מים מעורבבים עם לימון הנה דרך נפלאה לפתוח את היום שכן הלימוד עשיר בויטמין C וכן משמש כחומר טבעי לניקוי הגוף ומערכת העיכול.

  • תפוח – האם שמעתם פעם על דיאטת תפוחים? ובכן איננו בעד דיאטה של פריט בודד אולם ידוע כי תפוח הנו חלק מכל תפריט תזונתי מוצלח שכן הוא מסייע בהפחתת רמת הכולסטרול, מכיל אנטיאוקסידנטים וכן מסייע במניעת מחלות שונות.

  • בטטה – הבטטה הנה מקור נפלא לויטמינים B, E ו-C, כמו גם למינרלים שונים כמו אשלגן, ברזל, מגנזיום ועוד. מומלץ לכלול בטטה בתפריט היומי/שבועי שלכם שכן מדובר באחד הירקות הבריאים ביותר.

  • דגים – דגים כמו סלמון או טונה מומלצים לצריכה לפחות אחת לשבוע שכן הם עשירים באומגה 3, ויטמין B12, ברזל וחלבון החיוניים מאוד לבריאותו של האדם. עדיף לבשל או לאפות אותם מאשר לטגן.

לסיכום; ישנם עשרות ואולי מאות מוצרים שונים שלהם חשיבות כזו או אחרת לבריאות שלכם, אולם כאשר אתם בונים את התפריט שלכם יהיה עליכם להצטמצם לתפריט מסוים הכולל ארוחות מסודרות, צריכת קלוריות מספקת לצד צריכה מינרלים וויטמינים החיוניים לתפקוד. אם אתם מעוניינים לעבור קורס או סדנת בישול ולשתף אותנו במזונות נוספים שחשוב לכלול בתפריט היומי/שבועי אנו נשמח לקרוא את תגובותיכם כאן למטה.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here