זאת בנוסף ל- 600 בתי ספר שמפעילים את היישומונים בכיתות בשגרה, וכעת לאור המצב עושים בהם שימוש בלמידה מרחוק
החל משבוע שעבר, פתח המרכז הישראלי למצוינות בחינוך – יאסא בירושלים, את פלטפורמת הלימוד הדיגיטלית ״יישומטיקה״ לשימוש חינמי לכל המורים ברחבי הארץ ואף העניק להם הדרכות מקוונות. זאת על מנת לאפשר לתלמידי ישראל ללמוד מרחוק בצורה יעילה ומהנה.
מאות מורים בכל רחבי הארץ ומכל המגזרים מלמדים בימים אלה מרחוק תכנים של חשיבה מתמטית בדרך חווייתית ואינטראקטיבית, באמצעות פלטפורמה דיגיטלית ייחודית זו, שפותחה על ידי יאסא.
במהלך השבוע האחרון קיבלו המורים הדרכה להפעלת "יישומטיקה״ – הכוללת יישומונים וכלי עזר אינטראקטיביים, המסייעים בימים רגילים בהוראת המתמטיקה לתלמידי כיתות א-ז, בכיתות הומוגניות והטרוגניות.
עשרות היישומונים הידידותיים שבאתר ממחישים באופן חזותי ופשוט להבנה את כל הנושאים המרכזיים בלימודי המתמטיקה, תורמים להעמקת החשיבה ולהבנת החומר הנלמד.
בימים אלה של למידה מרחוק, מעודד יאסא את המורים להיעזר ביישומונים משחקיים באופיים (בינגו, פאזלים ועוד) המעבירים תכנים של חשיבה מתמטית בצורה מהנה ומנגישה ואף מעניק להם הדרכות מרחוק. כך מסייעת יישומטיקה למורה ולתלמידים לרצות להשתתף במפגש המקוון ולשמור על קשב למרות הלמידה המקוונת מהבית.
במקביל, מפעיל המרכז סדרת מפגשים מקוונים של חידונים מתמטיים תחרותיים לתלמידים מכיתות ה'-ו'. התלמידים מוזמנים למפגשים בהמלצת המורים ודרך בתי הספר, אך המפגשים מתקיימים ישירות מול התלמידים אשר משתתפים בחידון ישירות מהמחשב בבית.
בסדרת המפגשים שהתקיימה בשותפות עם מינהל חינוך בעיריית ירושלים, השתתפו ביומיים האחרונים מאות תלמידים חובבי-מתמטיקה מכל העיר, אשר זכו להפוגה ולחוויית אתגר ותחושת הצלחה, החשובות במיוחד בימים של חוסר ודאות וערעור השגרה.
דני פסלר, מנכ״ל יאסא ומנהל התיכון: ״לאור המצב הבטחוני, התגייסנו לספק את היכולות שלנו למערכת החינוך, מתוך אמונתנו בחשיבות הנגשת חינוך איכותי למצוינות – גם בשגרה ובוודאי בחירום״.
״התגובות מדהימות״, מספרת ד״ר עליזה בלוך, נשיאת יאסא. ״מורים משתפים אותנו באתגרים מולם הם מתמודדים במציאות הכל כך מורכבת וקשה בימים אלו. לדבריהם הפלטפורמות של יאסא מסייעות להם ללמד תכנים חשובים באמצעות משחק, מה שמגביר את הקשב בקרב התלמידים, שממילא מתקשים להתרכז בלמידה מקוונת״.