הצלחה לוועידת ארגון מגדלי הפירות שהתקיימה בזום בחג החקלאות והנוטעים

הצלחה לוועידת ארגון מגדלי הפירות  שהתקיימה בזום בחג החקלאות והנוטעים
צילום - תקשורות יעל שביט

שר החקלאות אלון שוסטר: לא נסכים להצעות הזויות עד בזויות, שיביאו להצפת הארץ בייבוא, לא יקום ולא יהיה! המשימה של כל ממשלה היא לשמור על החקלאים!

ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל: מדיניות ייבוא תוצרת חקלאית, עתידה להמית את המפעל הציוני החקלאי ולפגוע בביטחון המזון של התושבים. על הממשלה הבאה לזכור את ערכי הציונות, החקלאות וההתיישבות בארץ ישראל

 

תחת הכותרת "משפיעים על העתיד קוטפים את הפירות", התקיימה וועידת ארגון מגדלי הפירות שעסקה בנושאים הקריטיים הנמצאים בראש סדר היום של ענף הפירות והחקלאות בישראל. הועידה המתכנסת מדי ארבע שנים, נערכה השנה לראשונה במתכונת מקוונת ב-ZOOM , ונחלה הצלחה עם השתתפותם של חקלאים רבים מכל רחבי הארץ, ראשי ענף החקלאות, ומנהיגי ההתיישבות העובדת.

בוועידה השתתפו אלון שוסטר שר החקלאות ופיתוח הכפר, ד"ר נחום איצקוביץ מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מוטי צמיר יו"ר מועצת ארגון מגדלי הפירות, צבי אלון מנכ"ל מועצת הצמחים, אבשלום (אבו) וילן מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, עו"ד עמית יפרח מזכ"ל תנועת המושבים, ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית ועוד. את הוועידה הנחה פלג אוריון מנהל אגף המשק בתנועת המושבים.

צילום – תקשורות יעל שביט

שר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר ברך את מארגני הוועידה והחקלאים ואמר: "במסגרת ניסיון העברת תקציב המדינה נכללו הצעות פרועות של משרד האוצר בתחום ענפי הצומח, ואנו התנגדנו לכך, אין שום סיכוי שנוותר על הגנת הצומח כרכיב משמעותי ביותר בהגנה על החקלאות הישראלית, ולא נסכים להצעות הזויות עד בזויות, שיביאו להצפת הארץ בייבוא, לא יקום ולא יהיה! בממשלה הזו הוכחנו זאת ונוכיח גם בהמשך. בנוסף הוצאנו קול קורא לחדשנות בענפי הצומח, מאחר ואנו מוכרחים להשקיע כדי להתחרות ולייצב את החקלאות הישראלית כפאר היצירה", ציין שוסטר והוסיף: "90% מצריכת הפירות בארץ היא מתוצרת מקומית ואנו נמשיך ונשמור על כך, זו המשימה שלנו ושל כל ממשלה באשר היא, לשמור על החקלאים ועל צדק חלוקתי של שרשרת הערך לחקלאים".

 

ד"ר נחום איצקוביץ מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר הציג את תכנית המשרד בנושא- 'חקלאות ישראל ובטחון המזון הלאומי' ואמר כי, בטחון מזון הינו חיוני בשגרה אך בעיקר בעתות חירום: "שרשרת אספקת המזון היא רגישה ופגיעה ולא תמיד ניתן להתבסס על תוצרת המגיעה מחו"ל. המדיניות אשר תבטיח בטחון מזון בישראל צריכה לכלול- קידום ייצור ושיפור פריון החקלאות המקומית, השקעות במו"פ וטכנולוגיה, ייעול שרשראות שיווק, שקיפות המידע לרבות מחירים וארץ המקור, השקעות הון, רגולציה חכמה ומאוזנת המבוססת על נתונים וכאמור ייבוא מושכל המאזן בין הייצור המקומי לביקוש המקומי, בהתאם למצבי השוק והגידול".

 

ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל אמר בוועידה: "בשנה האחרונה, הבינו תושבי ישראל וחלק ממקבלי ההחלטות כי חובה לשמור על ייצור עצמי של מזון, על הממשלה הנוכחית וזו שתבוא אחריה, להבין שעליה לשמור ולהגן, מכל משמר, על חקלאי ישראל, כך שנוכל בשעת מלחמה, משבר כלכלי, בריאותי או אמברגו, לגדל תוצרת חקלאית ולספק מזון לתושבי המדינה, ללא תלות בחסדיה של מדינה אחרת, בדומה לתקופת הקורונה בה נסגרו נמלים- ושדות תעופה בעולם. לצערי גם היום עלינו להזכיר

לממשלה – את חשיבותנו ומקומנו בהגנה על אדמות הלאום וייצור מזון עצמי. מדיניות הייבוא הקיימת בממשלות האחרונות עתידה להמית את המפעל הציוני החקלאי ולפגוע בבטחון המזון של תושבי ישראל, לכן אנו נמשיך להילחם על קיומה של חקלאות איתנה למען התושבים, ונזכיר גם לממשלה הבאה את ערכי הציונות, החקלאות וההתיישבות בארץ ישראל". בלחסן הודה בדבריו, לשר החקלאות אלון שוסטר, מנכ"ל משרד החקלאות נחום איצקוביץ' וכל הצוות המקצועי, אשר פועלים ללא לאות לחיזוק ענף החקלאות בישראל.

 

מאיר צור יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, ברך את מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות ירון בלחסן על קיום הוועידה בימים אלה של משבר הקורונה, ואמר: "ענף גידול הפירות בארץ מהווה ברכה גדולה לתושבי המדינה המגלה אהדה לחקלאים שלנו בתקופה זו, כולי תקווה כי עם ישראל ימשיך וייהנה מפירות ארץ ישראל, ולא מפירות שלא פוסקים להגיע אלינו בייבוא, על כולנו להמשיך ולהילחם למען החקלאות והחקלאים לשמירת ייצור המזון עצמי בישראל".

 

בהמשך דנה הוועידה בנושאי הליבה של ענף הפירות בארץ– שילוב הדור הצעיר בענף, בטחון המזון, איום הייבוא, צמצום פערי התיווך בין החקלאי לצרכן, לצד תכנים מקצועיים, ומחקרי מו"פ (מחקר ופיתוח) חקלאי– בין היתר הציגה 'החברה להאבקה יד מרדכי' את תכנית 'שיפור הפוריות במטעים באמצעות דבורי בומבוס' והוצגו מיזמי סטארט-אפ חדשניים מתחום האגרוטק והפודטק, ביניהם: מיזם SATURAS – השקיה מדייקת באמצעות ניטור אוטומטי מתוך העץ'. כמו כן, הוצגו סיפורים אישיים של חקלאים- ערן פישר חקלאי רכז המטעים של קיבוץ מרום גולן סיפר כיצד משלבים טכנולוגיות חדשות בענף המטעים ועופר סלע חקלאי ממושב גבע כרמל סיפר על ניהול מטעים במסגרת המשק המשפחתי. כמו כן, נבחרו נציגי הארגון ומוסדותיו.

 

צילום – תקשורות יעל שביט

בסיום הוועידה הוענקו אותות 'יקיר ארגון מגדלי הפירות' לחקלאים וחוקרים התורמים לפיתוח

ענף הפירות בישראל:

משה מרגלית מוותיקי החקלאים והנוטעים בארץ, בעל משק מטעים מצליח בגבעת עדה.

אדי דליות בעל משק פרחים ומטעים במושב מזור, בו שיטות גידול מתקדמות.

שמעון אנטמן בן למשפחת חקלאים ותיקה מכפר סבא ובעל משק מטעים מצליח במושב גמזו, שימש כמדריך בכיר לגידול מטעי נשירים בשה״מ, ומכהן כמנהל המו"פ של ענף הפירות במועצת הצמחים.

גלית רדל עוזרת מחקר במו"פ צפון של החברה לפיתוח הגליל למעלה משני עשורים, העלתה תרומה מכרעת בבחינה ואקלום של זני פירות נשירים חדשים, מרחבי העולם.

שלומי כפיר, מקיבוץ מנרה, מנהל 'חוות מתתיהו' חווה מחקרית של מו"פ צפון בבעלות החברה לחקלאות בגליל העליון,  מילא תפקידים ביצועיים רבים במטעי הקיבוץ, במועצת הצמחים, ובמו"פ צפון של החברה לפיתוח הגליל.

ד"ר יאיר ישראלי חבר קיבוץ עין גב ומגדל הבננות הוותיק בארץ, עוסק במחקר חקלאי מעל ל- 50 שנה.

 

ארגון מגדלי הפירות בישראל נוסד על ידי ולמען החקלאים, טרום קום המדינה, בשנת 1936, גוף עצמאי וולונטרי הפועל כאגודה חקלאית שיתופית, המייצג את מגדלי הפירות בישראל. הארגון הציב בראש סדר העדיפויות את סוגיית המשכיות החקלאות בישראל ושילוב הדור הצעיר בענף.

ארגון מגדלי הפירות מייצג כ- 3,000 מגדלי פירות ברחבי הארץ, המעבדים כ- 360,000 דונם של מטעים (לא כולל הדרים) המניבים כ- 600,000 טון פרי בשנה ומספקים מגוון פרי איכותי לשווקי ישראל וליצוא.

אתר ארגון מגדלי הפירות בישראל- https://www.perot.org.il/

מאמרים נוספים
יו"ר ארגון מגדלי הדבורים דורון לבנה מכפר ביל"ו: ייבוא דבש ללא מכס רגע לפני ראש השנה - הינו צעד פופוליסטי ומצגת שווא שקרית להורדת יוקר המחייה
בפועל- מהלך זה יעלה את יוקר המחייה בישראל קשה להבין את...
מערכת רובוטית אוטונומית מתניידת תחסוך מיליארדי דולרים בשנה לתעשיית האנרגיה הסולארית
חברת סולטרקס הישראלית חשפה פתרון טכנולוגי שמייעל משמעותית את הניקוי,...
מפגש פסגה של ראשי תעשיית הפודטק העולמית המגיעים לישראל לתור אחר החדשנות הישראלית
29 –27 ביוני 2023, תל אביב / מכללת תל-חי /...
מדבקות ירוקות – מרינה פטריות הגליל ודיקם עין חרוד
עולם המדבקות עובר בשנים האחרונות מהפכה של ממש, מתוויות מדבקה...
ענפי סברס ללא קוצים, שתילי וניל נדירים, תפוח 'סטורי', חסה סגולה ואבטיח חדשני: החידושים שיוצגו בתערוכת החקלאות של ישראל
5-6.9.2022, בנייני האומה בירושליים   תערוכת החקלאות הבינלאומית המובילה בישראל - אגרומשוב...
מחקר פורץ דרך במיגל בתחום תרביות רקמה באבוקדו הביא להקמת חברת Bestree
טקס חנוכת חברת Bestree התקיים השבוע בקיבוץ אל-רום, בה שותפים...
מועצת הדבש: נבחרו נציגי ישראל ל'אולימפיאדה הבינלאומית לדבוראים צעירים'
 International Meeting of Young Beekeepers - שתתקיים בשבוע הבא 3—6 ביולי...
מאז הקמת חקלאי גרנות חל שיפור משמעותי במצב החקלאים מגדלי האבוקדו"
"לאור האתגרים העומדים בפני החקלאים בישראל, המורכבים מאתגרים מקומיים וגלובאליים,...
מייצרים הרתעה: החקלאים מתאגדים לשיתוף פעולה במודל חדש של השומר החדש ליצירת מניעה והרתעה לגניבות חקלאיות מבוססי אזור 
כדי למגר את הגניבות בשטחים החקלאיים ולייצר הרתעה, השיקו בשומר...
מועצת הדבש ודבוראי ישראל: מברכים את השחקנית ההוליוודית אנג'לינה ג'ולי שנרתמה למשימת הצלת דבורי הדבש המאביקות את הגידולים החקלאיים בפרויקט בינלאומי "נשים למען דבורים"
  מועצת הדבש ודבוראי ישראל, מברכים את השחקנית ההוליוודית אנג'לינה ג'ולי,...
דילוג לתוכן