מה אפשר ללמוד מהדם שלנו?

מה אפשר ללמוד מהדם שלנו?
Credit Canva

הדם הוא מרכיב חשוב מאוד בגוף האדם. בין השאר הוא מעביר חמצן וחומרי הזנה אל כל התאים בגוף, ומסלק מהם פחמן דו-חמצני עודף ופסולת נוספת. דרך הדם ניתן גם לקבל תמונת מצב עדכנית ואמינה לגבי המצב הבריאותי של האדם, בשלל אספקטים.

ויטמינים חיוניים

תפקוד תקין של כל מערכות הגוף מחייב רמת נאותה של כל הוויטמינים הקיימים. מחסור ב-B12 עלול לגרום לאנמיה ולירידה קוגניטיבית, רמה נמוכה של ויטמין C פוגעת במערכת החיסון ואילו B9 (חומצה פולית) הוא ויטמין חיוני במיוחד עבור נשים הרות. בדיקת דם פשוטה מאפשרת לזהות את רמת הוויטמינים בגוף, ולטפל בכל מקרה של חסר. בפרט חשוב לכלול בכל בדיקת דם ויטמין d, שבין השאר מונע בריחת סידן.

פגמים גנטיים

במהלך הריון, בדיקות דם מאפשרות לזהות בשלב מוקדם פגמים גנטיים בעובר. המידע המתקבל מתוך בדיקות סקר גנטיות בהריון מאפשר להורים לקבל החלטות מושכלות על סמך תמונת מצב מלאה. בפרט מזהות בדיקות אלה טיי זקס, סיסטיק פיברוזיס, תסמונת ה-X השבור (שמובילה לפיגור שכלי והפרעות התפתחותיות נוספות), מחלת גושה (מחלה שהסימפטום העיקרי שלה הוא גידול יתר של הכבד והטחול), ניוון של שרירי השדרה (שעלול להוביל לשיתוק), ועוד.

סרטן

אבחון מחלות סרטן מבוסס על בדיקת CT או בדיקת MRI, אבל עוד קודם לכן ניתן לבצע בדיקת מרקרים סרטניים – בדיקת דם פשוטה שמספקת אינדיקציה ראשונית לסוגי סרטן מסוימים ושבעקבותיה תינתן הפניה לבדיקת דימות מתקדמת. תועלת משמעותית נוספת של בדיקה זו היא הערכת הצלחת טיפול כזה או אחר בחולי סרטן.

אי סבילות למזון

תזונה לא נכונה לאדם – ובהקשר זה חשוב לזכור שלכל אחד ולכל אחת מתאים תפריט אחר – עלולה לגרום למיגרנות, עצירות כרונית, קשיי קשב וריכוז ועוד שורה ארוכה של בעיות. בדיקת אי סבילות למזונות שונים מאפשרת לזהות איזה מזון גורם לתגובה בעייתית בגוף. הימנעות ממאכלים מסוימים עשויה לשפר במידה ניכרת את הבריאות, בזכות בדיקת דם פשוטה זו. חברת Human Test מבצעת את כל סוגי הבדיקות הנ"ל, ואחרות, לרבות בבית הלקוח – בשיא הנוחיות, בזמינות מרבית ותוך הקפדה על פענוח מקצועי. צלצלו אלינו עוד היום > 1-700-700-907

מאמרים נוספים
עולם ומלואו של אילוף כלבים וטיפול בהם
אילוף כלבים הוא עולם שלם של שיטות ודרכים שונות כדי...
בירה מלכה וחברת הכרם מציגות: מהדורת יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל מוקדשת השנה לנשים הגיבורות של מאורעות השבת של ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל על תוויות הבירה יתנוססו איוריו של אור יוגב
כבכל שנה, בירה מלכה מוציאה מהדורה מיוחדת ליום העצמאות בשיתוף...
המשמעות של הקמת חברה
חברה היא אחת הדרכים לנהל עסק עצמאי. לרוב אדם שפותח...
מרכיבי הפיצוי שניתן לקבל בעזרת עורך דין מומחה לתאונות קשות
כל תאונה מטלטלת את המציאות, ובפרט זה המצב כשמדובר על...
עורך דין לתביעות ביטוח לאומי
עורך דין לתביעות ביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי ידוע בכך שהוא גוף שאין זה תמיד...
המירוץ המסורתי "רצים לזכרם" יתקיים בערב יום הזיכרון ברחבי הארץ, ובקרב קהילות יהודיות ברחבי העולם
בצל מלחמת חרבות ברזל, יתקיים בערב יום הזיכרון הקרוב המרוץ...
מחפשים עורך דין מקרקעין? אתם פועלים נכון
תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב הכולל אינספור עסקאות, משא ומתן...
מגשר לענייני משפחה
מגשר לענייני משפחה
כאשר מדברים על הנושא של גישור מתכוונים למצב שבו יש...
תשתיות תקשורת לעסקים
תשתיות תקשורת לעסקים
על מנת להעביר נתונים בערוצים טכנולוגיים חדישים, אנו מסתמכים על...
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
דילוג לתוכן